Italijani su nadaleko pozanti po svom dobrom ukusu, svedenom, klasičnom i vanvremenskom stilu. Zbog svog vanvremenskog karaktera, italijanska polovna garderoba je izuzetno tražena i cenjena čak i posle mnogo godina.

Kako je Italija postala centar modne industrije?

Italijanska moda počinje da se razvija već u IVX veku u Firenci. U to vreme identitet je bio tesno povezivan sa izgledom, pa su elitne, bogate porodice, davale čitava bogatstva na odeću, kako bi se što bolje prikazale svetu.

Međutim, tek u XX veku, Italija počinje da krči put ka svetskoj slavi. Prvu zvaničnu modnu reviju organizovao je Đovani Batista Đorđon. Đovani  je bio bogati aristokrata tog vremena, koji je uspeo da okupi najbolje krojače i dizajnere iz čitave zemlje, koji će stvoriti moderne komade vrhunskog kvaliteta i kao takve ponuditi ih ljudima koji u tom trenutku imaju najviše novca, a to su bili Amerikanci.

1951. Đorđoni je u svojoj palati organizovao „prvu italijansku modnu reviju“, gde je uspeo da dovede ljude koji su birali odeću za prestižne američke lance robnih kuća. Sledeće godine, događaj je održan u Grand hotelu, a uskoro su firentinske vlasti ponudile da se revije organizuju u Beloj sali u čuvenoj palati Piti.

Može se reći da su razvoj filmske industrije i Holivud možda najzaslužniji za uspeh koji je italijanska moda doživela na globalnom nivou. Kako je u Italiji u to vreme bilo jefitnije snimati filmove, ona vrlo brzo postaje “otvoren set” što poznate glumce tog vremena dovodi u Italiju. Vrlo brzo njihove fotografije sa romantičnih putovanja ili fotografije kupovine cipela i odeće obilaze svet, prikazujući Italiju kao mesto romantike, elegancije i stila.

Italijanska moda danas

Moda u Italiji nije samo deo kulture, već i ekonomije i privrede, nigde na svetu moda nema toliki značaj za zemlju nego u Italiji. Iako kada pomislimo na italijansku modu, prvo pomislimo na poznata svetska imena kao što su Armani, Valentino, Dolče&Gabana, Versaće, Prada, osnovu ove privredne grane nosi zapravo vrlo razvijena tekstilna industrija.

Danas je etiketa sa oznakom „Made in Italy“ sinonim za najkvalitetniju garderobu krojenu po najvišim modnim standardima. Temelji italijanske mode su kvalitet, elegancija i udobnost. Italijani vole trajne stvari, oni kupuju isključivo kvalitetnu, klasičnu i udobnu odeću, koja se može nositi u više prilika.

Italijanska polovna garderoba

Zbog svog vanvremenskog karaktera i izuzetnog kvaliteta, italijanska garderoba je izuzetno tražena i cenjena čak i posle mnogo godina. Komadi polovne italijanske garderobe se mogu pronaći po različitim cenama širom sveta.

Skoro i da ne postoji osoba koja ne bi želela da poseduje neki odevni predmet italijanskog modnog brenda, bilo da je reč o savremenim komadima, ili nekom  „vintage“  detalju. Međutim, nismo uvek u prilici da to i priuštimo po regularnim cenama pa se ljudi širom sveta opredeljuju za kupovinu ovih, izuzetno kvalitetnih komada u prodavnicama polovne garderobe.

Čak i u samoj Italiji postoje brojne prodavnice polovne garderobe koje nude raznorazne komade, od romantičnih glamuroznih „vintage“ komada iz perioda ranog Holivuda do savremenih komada odeće poznatih brendova današnjice.

Svakako, kako god došli do originalnih italijanskih odevnih predmeta, jedno je sigurno, kvalitet i stil, biće zagarantovani.